السبت، 21 مايو 2011

انا اسف يامصر


                                                                                  انا اسف يا مصر اتاخرت عليكي دي كانت لوحه من اللي في التحرير اثناء الثوره لكن فعلا محستش بمعناها الا هذه الايام فما نراه من حقائق ونسمعه من ارقام شئ فعلا يدعو للاسف وابوس ايدك يابلدي سامحينا علي تقصيرنا وتخاذلنا في حقك السنين اللي فاتت للاسف النظام السابق كان عايش في تكيه الشعب المصري وسايبينه مش لاقي رغيف العيش وياعيني لما ربنا يكرمه ويلاقيه يبقي مسرطن وحالته بالبلاء فعلا حسه بالقهر علي البلد واللي جرالها علي ايد شويه حراميه مستغلين نفوذ فضلو مصالحهم الخاصه علي مصلحه شعب باكمله وياريتهم سرقو و نهبو ووفرولنا حياه كريمه لكن للاسف للاسف للاسف عاشو عيشه الملوك والامراء واحنا بنمصمص شفايفنا حسره علي القرش اللي مش لاقينيه واللقمه اللي مش عارفين ناكلها والشباب اللي مش لاقيين شقه يتجوزو فيها الارقام اللي بنسمعها حقيقي مفزعه وزي ماقال مجموعه من العاملين في الجهاز الاداري للمحاسبات ما خفي كان اعظم الي اي مدي وصل توحشهم وفسادهم وجرائمهم في حق الدوله ما سمعته من هؤلاء وجع قلبي وشعرت بالحزن لما وصلنا اليه من سوء الحال وقله الكرامه في حين ان السارقين والناهبين بيلاقو اللي يبوس الايادي شكرا لهم علي الفتافيت او استجاء منهم لمصلحه او سرقه جديده بياخدو الاذن قبل ما يسرقوها فعلا انا اسفه يا بلدي انا وكل المصريين اتاخرنا عليكي قوي بس اكيد ملحوقه ومهما عملو او اثارو الفتن لن يفرقونا وحقنا هناخده  بالكامل ان شاء الله دون ابطاء او تاخير كفانا بطئا كفانا تراخي وتكاسل في حقنا وحق البلد والثوره ان شاء الله هتكمل وبقولها تاني انا اسفه يا بلدي اتاخرت عليكي قوي.

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق